لزوم برنامه ریزی مناسب برای بهره مندی از ظرفیت  معلولان در توسعه استان

استاندار کرمان درپیامی به مناسبت فرارسیدن 12 آذرماه روز جهانی معلولان با تبریک این روز به معلولان، بر استفاده از ظرفیت معلولان در برنامه های توسعه ای استان تاکید کرد و افزود : برای بهره مندی از قابلیت های معلولین نیاز به برنامه ریزی مناسب، عملی و منسجم در راستای توانبخشی و بهره مندی مساوی معلولان از منابع و موقعیت ها و حضور بی دغدغه آنان در جامعه است.


به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان متن پیام دکتر علی زینی وند به شرح زیر است :
" بسم الله الرحمن الرحیم "
معلولیت یکی از پدیده های پیدا و پنهان زندگی امروزه بشر است و فرا رسیدن 12  آذرماه ( سوم دسامبر) روز جهانی معلولان فرصتی است مغتنم برای ارج نهادن به توانایی افرادی که توانسته اند با تکیه بر نیروی ایمان و بهره گیری از استعدادهای  خویش، در مسیر رشد، شکوفایی، کمک به توسعه کشور و افتخار آفرینی در میادین مختلف علمی، ورزشی، فرهنگی و کارآفرینی گامهای موثری بردارند. معلولینی که  با اراده و پشتکار خود، نماد خود باوری و تلاش در جامعه هستند. افراد دارای معلولیت با معلولیتشان تعریف نمی شوند، آنها مجموعه ای از توانمندی ها هستند که با تلاش و اراده راسخ در عرصه های گوناگون اجتماعی ایفای نقش می نمایند.
دراین میان ورزشکاران معلول استان کرمان در ادوار مختلف با امکانات محدود و همت بالا منشأ کارهای بزرگ بوده اند. افتخارآفرینی تحسین برانگیز و غرور آفرین و حضور توانمند و چشم نواز ورزشکاران غیور و برومند دیار سردار دلها در بالاترین سطح های قهرمانی بویژه در پارالمپیک توکیو نشانه شایستگی، تلاشهای بی وقفه و عزم معلولان استان کرمان است.
بدون تردید برای بهره مندی از قابلیت ها و ظرفیت های معلولین در برنامه های توسعه ای استان، نیاز به برنامه ریزی مناسب و منسجم در راستای توانبخشی، ‌بازتوانی، گسترش مهارت‌های زندگی مطلوب،  بهره مندی مساوی معلولان از منابع، امکانات و موقعیت ها و حضور بی دغدغه آنان در جامعه است.  
امید است با همگرایی، همدلی و مشارکت نهادهای مردمی و دولتی و با باور به توانمندی و اثربخشی معلولان، بسترسازی بیشتر برای مشارکت معلولین در تمامی عرصه ها ایجاد شده و شاهد اجرایی شدن قوانین مصوب حمایتی و استفاده بهینه از خدمات و امکانات، فرصتهای شغلی و در نهایت برابری فرصتهای اجتماعی به عنوان مطالبه به حق جامعه معلولین باشیم و با اصلاح نوع نگرش جامعه و تسهیل و آماده‌سازی حوزه عمومی، زمینه را برای ایفای نقش برابر شهروندی بیش از پیش فراهم آوریم تا تعامل با یکدیگر را در بستری بدون تبعیض تجربه کنیم.
اینجانب ضمن گرامیداشت و تبریک فرارسیدن 12 آذرماه روز جهانی معلولان، حضور پر برکت این عزیزان را در عرصه های مختلف ارج نهاده و از درگاه ایزد منان سرافرازی و توفیق روز افزون همه معلولان خاصه معلولان توانمند و مستعد استان کرمان  و دست اندر کاران خدمت رسانی به این جامعه پر افتخار را خواستارم.
علی زینی وند
استاندار کرمان

کد خبر 47884

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد